Eleonora Faina

Direttrice Generale Anitec-Assinform

Biografia

Eleonora Faina, General Manager of Anitec-Assinform. 42 years old, with a degree in political science, she has a Master in Antitrust and market regulation, for over 15 years she has been dealing with public policies and institutional affairs for trade associations and companies in regulated sectors, in Italy and in Brussels. Member of the Board of Directors of Polo Navacchio SpA

In her professional career she has gained solid experience in advocacy and lobbying, working closely with institutions at all levels (Parliament, Government, regulatory authorities, local authorities). In addition, thanks to over 9 years in the Confindustria system (2008-2017), you have acquired specific skills in policy making, particularly in the areas of infrastructure, public procurement, industrial policies and digitalization. Until July 2019 she was Senior Manager Institutional Affairs at Italiana petroli S.p.A. and from August 2019 she was Head of Industrial Policies of FederlegnoArredo.

Biography

Eleonora Faina, Direttore Generale di Anitec-Assinform. 42 anni, laureata in scienze politiche, ha conseguito Master in Antitrust e regolazione dei mercati, da oltre 15 anni si occupa di politiche pubbliche e affari istituzionali per associazioni di categoria e imprese di settori regolati, in Italia e a Bruxelles.

Nel suo percorso professionale ha maturato una solida esperienza nell’attività di advocacy e lobby, lavorando a stretto contatto con le Istituzioni a ogni livello (Parlamento, Governo, Autorità di regolazione, enti locali). Inoltre, grazie a oltre 9 anni nel sistema confindustriale (2008-2017), ha acquisito competenze specifiche nell’attività di policy making in particolare in materia di infrastrutture, appalti pubblici, politiche industriali e digitalizzazione. Fino a luglio 2019 è stata Senior Manager Institutional Affairs presso Italiana petroli S.p.A. e da agosto 2019 è stata Responsabile delle politiche industriali di FederlegnoArredo.